Perth

18 januari 2019 - Perth, Australië

De vlucht van Hong Kong naar Perth was prima gegaan. Ook door de douane, auto ophalen en naar het hotel ging vlot. We lagen uiteindelijk 1.00 op bed en hebben goed geslapen.

Het is heerlijk weer in Perth. De eerste dag hebben we eerst uitgeslapen, wat boodschapjes gedaan en zijn 's middags nog even naar het strand (Cottesloe Beach) geweest. Het waaide alleen erg hard dus op het strand zelf was het niet heel lekker. We hebben 's avonds nog een rondje door het centrum gelopen en daar gegeten.

De tweede dag wilden we lekker op tijd naar het strand, omdat het dan nog niet zo waait. Noë hebben we om 9 uur wakker moeten maken en daarna zijn we naar Mullaloo Beach geweest. Een heel mooi strand, met weinig golven. Voor het strand zijn hele mooie, grote grasvelden met speeltuintjes. We hebben daar nog lekker gepicknicked en Noë heeft natuurlijk gespeeld in de speeltuin. 'S middags zijn we naar een Wildlife Park geweest (Caversham). Hier hebben we, ja ook Noë, koala's geaaid, kangaroos gevoerd, slangen vastgehouden en lizzards geaaid. Noë vond het echt fantastisch!

Vandaag hebben we met zeeleeuwen gezwommen. Dat was zo ontzettend gaaf! We moesten wel om 5 uur opstaan omdat het 2,5 uur rijden was, maar goed.. We gingen met een boot ongeveer 20 minuutjes varen naar een eiland waar de zeeleeuwen leven. Daar mochten we met ze zwemmen en ze kwamen heel dichtbij. Noë mocht ook mee en ook dit vond ze weer hartstikke gaaf. Ze wilde het water gewoon niet uit komen. Onderweg naar een ander eilandje hebben we nog dolfijnen gezien. Op het tweede eilandje hebben we even gelopen en hadden we een mooi uitzicht. Na afloop hebben we nog even in de buurt van het haventje op het strand gespeeld en daarna zijn we weer terug gaan rijden.

We zouden eigenlijk a.s. zondag gaan rijden naar de volgende plek, een boerderij in het binnenland in the middle of nowhere. Maar het wordt de komende dagen heel warm en maandag zou het in het binnenland 48 graden worden. We zien het niet zitten om met zulke temperaturen ergens te zijn waar niks te doen is en geen zwembad te vinden. Dus we hebben besloten om hier een nachtje langer te blijven en dan aan het strand de hitte door te komen. Ze voorspellen voor morgen 40 en voor zondag 43 graden. Pfoe... Ach we mogen niet klagen ;)

1. Annet:
    18 januari 2019
    Superleuk jongens en wat een mooie foto’s! Maar lekker relaxen in de schaduw de komende dagen 😉hier vriest het ‘s nachts
  2. Laura2 en Emmett:
    20 januari 2019
    Woow!! Wat een dingen doen jullie allemaal :) Geniet maar lekker met zn drietjes hihi En veel sterkte in deze hitte! Liefs van Laura, Laura en Emmett