Esperance

28 januari 2019 - Esperance, Australië

De eerste nacht in het huisje was onrustig doordat het stormde, maar 's ochtends was het gelukkig opgeknapt en zou het (uiteindelijk) een mooie dag worden. We zijn naar het Cape Le Grand National Park geweest, waar het strand met het witste zand van Australië is. Alhoewel het bij aankomst nog erg bewolkt was, was het wel warm en was het strand inderdaad erg wit en het water super blauw! Op dit strand zijn vaak kangaroo's te vinden, die zijn redelijk tam dus kun je gewoon aaien, erg leuk! Daarna zijn we doorgereden naar twe andere strandjes in de baaitjes die ernaast liggen. Deze stranden (Thistle Cove en Hellfire Bay) waren rustiger en ook echt prachtig! Noë is alleen heel bang voor de golven dus die wil het liefst zo ver mogelijk van het water zitten. We hebben hier een heerlijke middag gehad en hebben 's avonds op geheel Australische wijze gebarbecued. Die barbeques staan overigens echt overal en kun je gewoon gratis gebruiken. Leuk om te zien is dat iedereen dat ook doet en het netjes achter laat.

We hebben verder een beetje wisselvallig weer gehad hier. Hebben zelfs wat regen gehad. Dat was wel erg jammer want deze omgeving is vooral erg bekend en mooi door de prachtige baaitjes en stranden. We hebben wel nog een mooi rondje langs de kust gereden en foto's gemaakt tussen de buien door en nog een dag wel naar het strand geweest. Al was het die dag wel nog erg winderig en fris, maar uiteindelijk alsnog lekker. We zaten toen weer op het 'kangaroo strand' en er zaten ineens drie kangsroo's op onze handdoeken te snuffelen of we nog wat te eten hadden. Noë vond het een beetje spannend, maar wij vonden het wel erg leuk!

Het was hier heel mooi, maar jammer van het minder mooie weer. Op de laatste ochtend hebben we wel nog 4 kangaroo's op het terrein van de huisjes zien grazen (ik weet eigenlijk niet of je dat zo noemt) in het ochtendzonnetje. We zijn gister doorgereden naar de volgende locatie, Albany. Ook hier is het weer nog een beetje wisselvallig, maar daarna belooft het mooi te blijven.