Mandurah/Fremantle/Rottnest Island

13 februari 2019 - City of Fremantle, Australië

Na Busselton zijn we doorgereden naar Mandurah. Ook weer een dorpje langs de kust. We zitten hier twee nachtjes, voornamelijk omdat hier vlakbij de boot vertrekt naar een eilandje waar we naartoe wilden. Het hotel is heel mooi, heeft een mooi zwembad met uitzicht op een hele mooie baai met prachtig turqoise water. We hebben er ook dolfijnen zien zwemmen vanaf ons balkon! We zijn 's ochtends met de boot naar Penguin Island gevaren. Onderweg hebben we dolfijnen, zeeleeuwen en pelikanen gezien. Op het eiland kon je kijken bij het voeren van de pinguins, dit was leuk om te zien. Ook kon je er naar een uitkijkpunt, hier had je een prachtig uitzicht over de baai. Verder hebben we lekker twee dagen aan en in het zwembad gelegen. Na Mandurah zijn we doorgereden naar Fremantle voor 1 nachtje, om daarna naar Rottnest Island te gaan. Een eilandje vlak voor de kust van Fremantle/Perth met hele mooie baaitjes. We hebben hier een fiets gehuurd en zijn lekker gaan fietsen langs de baaitjes. Het waaide wel flink, waardoor het fietsen over de heuvels best pittig was. Vooral voor Stefan, want Noë zat in een aanhanger achter zijn fiets. Op dit eiland leven quokka's, dit ziet eruit als een kruising tussen een rat en een kangaroo. Het zijn hele schattige, nieuwsgierige beestjes. We hadden de fiets even neergezet om naar een speeltuintje te gaan en toen we terugkwamen zagen we de aanhanger bewegen. Bleek dat we nog een stukje muffin in een tas hadden zitten en een quokka in onze aanhanger geklommen was om deze op te eten. Hij was er alleen met geen mogelijkheid uit te krijgen. Pas toen we de aanhanger hadden losgemaakt en op zn kop hebben geschud, kwam hij er eindelijk uit. We zijn hier 1 nachtje gebleven en hebben nog lekker aan een strandje gelegen. We hebben nu nog 2 nachtjes Fremantle en daarna gaan we alweer naar Singapore. Hier hebben we ook 2 nachtjes en dan is het weer afgelopen en vliegen we naar huis.